- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Microblogsite Twitter is nu ook bruikbaar als betaalmiddel. In samenwerking met kredietkaartenmaatschappij American Express lanceert de site de mogelijkheid om producten online te kopen.
Kaarthouders van American Express kunnen hun kredietkaartnummer linken aan hun twitteraccount via de website https://sync.americanexpress.com/twitter/Index. Vervolgens kunnen ze met een hashtag aangeven welk product ze willen kopen. Binnen het kwartier krijgen ze van de twitteraccount @AmexSync een andere hashtag toegestuurd, die ze binnen de vijftien minuten zelf moeten tweeten om de betaling te voltooien.
Voorlopig konden zo enkel cadeaukaarten van American Express aangekocht worden, maar vanaf vandaag gaat dat ook voor onder meer een Amazon Kindle e-reader, een Xbox 360-console en een armband van Donna Karan.
American Express laat ook weten al gelijkaardige akkoorden tot samenwerking met Facebook, Foursquare en Microsoft te hebben bereikt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?