- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Bol.com lanceert een gratis app die gebruik maakt van augmented reality. Via de applicatie kunnen klanten meubels uit de webshop bekijken alsof ze in hun eigen woonruimte staan.
Bol.com introduceert in samenwerking met software-ontwikkelaar INDG een gratis app waarmee meubels virtueel zichtbaar worden bij de klant thuis. Een 120-tal producten, waaronder tafels, banken, kasten, stoelen en fauteuils, uit de woonwinkel van Bol.com zijn momenteel al te bekijken in de “augmented reality”-app.
Via de camera op een iPhone of iPad zijn populaire meubels uit de Bol.com winkel te bekijken alsof ze in je eigen woonruimte staan. Zo kun je als online shopper per meubelstuk nóg beter visualiseren hoe het meubelstuk in huis staat en eenvoudig meerdere modellen of kleuren uitproberen zodat de kans op een ‘miskoop’ en retour wordt verkleind. “De app gaat vooral uitkomst bieden bij het online aanschaffen van grotere en kostbare (woon)artikelen,” meent Bol.com.
Consumenten kunnen in de woonwinkel van Bol.com kiezen uit ruim 400.000 artikelen, waaronder ook de meubels van een groot aantal toonaangevende merken als Zuiver, Riviera Maison en Dutchbone. De nieuwe AR-app bevat bij de lancering vooral populaire artikelen van toonaangevende merken als Zuiver, Riviera Maison en Dutchbone. De producten in kwestie zijn te herkennen aan de melding ‘Bekijk deze artikelen in je eigen woonkamer’.
Op dit moment gaat het om 120 artikels, maar vermoedelijk zal dat aantal snel uitgebreid worden. Bol.com zegt immers de komende maanden verder te zullen experimenteren met de toepassing van AR in online winkelen.
De app is voorlopig alleen beschikbaar voor iOS en werkt zowel met als zonder VR-bril. Hem downloaden kan je gratis doen via de woonwinkel van Bol.com of in de iTunes Store onder de naam ‘Amikasa & Bol.com’.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?