- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn gaat zijn bonuskaart op korte termijn vervangen door een app. Dat heeft topman Dick Boer bevestigd aan het Nederlandse De Financiele Telegraaf. De plastic bonuskaart blijft voorlopig gewoon bestaan.
Dick Boer had in juli al gezegd dat hij de bonuskaart van AH door een smartphone-applicatie wou vervangen. Dat hij die ambitie onlangs herhaalde in De Financiële Telegraaf, bevestigt de plannen. Albert Heijn testte in 2011 en 2012 het systeem al, maar botste toen op de Nederlandse privacywetgeving. Nu zou de lancering van de bonsukaart-app “‘niet ver weg meer” zijn. Volgens Dick Boer moet de bonuskaart echter eerst beter worden geïntegreerd met mobiele telefoons. De fysieke bonuskaarten zullen ook blijven bestaan.
Albert Heijn heeft al boodschappenlijstjes-app Appie. Of de Bonuskaart daaraan gekoppeld zal worden is nog niet duidelijk.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?