- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Bpost en 2dehands slaan de handen in elkaar. Gebruikers van het online platform met tweedehandsitems kunnen vanaf heden kiezen om de spullen te verzenden of ontvangen via bpost.
Een eigen onderzoek van 2dehands bracht aan het licht dat zowat de helft van de goederen van alle afgesloten verkopen per post of per koerier worden geleverd. Daarom start de online zoekertjeswebsite een samenwerking met bpost. Gebruikers kunnen ervoor kiezen om de pakjes te laten leveren via het postbedrijf. Als de betaling succesvol is afgerond, krijgt de verkoper een bpost-verzendlabel toegestuurd per mail. Vervolgens moet de verkoper het pakje bezorgen aan een van de 2.000 bpost-afgiftepunten of aan een van de 400 pakjesautomaten hier in België. Zodra het pakje is overhandigd, kan zowel de koper als de verkoper het traject van het pakje meevolgen via Track&Trace of de bpost app. “Gemak is een belangrijk criterium om voor een dienstverlener te kiezen”, vertelt Pascal De Greef, verantwoordelijke voor de Belgische pakjesactiviteiten van bpost. “We geloven in het gecombineerd aanbieden van diensten aan concurrentiële tarieven en werken dan ook samen met onze partners in die geest.” De koper op 2dehands betaalt bijvoorbeeld voor een pakje tot 5 kg een verzendkost van 5,70 euro.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?