
Foodbag
Foodbag
Colruyt Group heeft Smartmat, bekend van maaltijdboxenleverancier Foodbag, helemaal overgenomen. Sinds februari 2022 had het al een belang van meer dan 40% in het bedrijf. Colruyt ziet nog veel groeipotentieel in de markt voor het bedrijf.
Colruyt Group neemt het belang van 41,36% van Korys Investments, het investeringsvehikel van de familie Colruyt, en het resterende belang van 17,28% van de overblijvende oprichters van Smartmat over. Het bedrijf is bekend van het maaltijdboxenleverancier Foodbag. Klanten kunnen wekelijks op een flexibele manier, zonder abonnement, elke kiezen uit 35 gerechten. Naast levering aan huis kunnen maaltijdboxen ook worden afgehaald in meer dan 100 Collect&Go afhaalpunten en worden er ‘one meal’-kits aangeboden in Okay-winkels. “Foodbag kende de afgelopen jaren een mooie groei, zowel wat betreft aantal klanten als aantal bestellingen per klant, en groeide sneller dan de markt. Smartmat is zo een leider in de Belgische fresh food e-commerce en ziet nog veel groeipotentieel”, meldt Colruyt Group. In boekjaar 2024 realiseerde Smartmat een omzet van ongeveer 50 miljoen euro en een EBITDA-marge van meer dan 10%. Sinds begin dit jaar is Jessi Maras CEO van Foodbag. Stéphane Ronse, haar voorganger en oprichter van het bedrijf, is nog altijd bestuurder bij het bedrijf. Hij blijft operationeel nauw betrokken.
Jessy Maras, CEO van Foodbag, is spreker op Feeding The Future op 19 juni. Benieuwd naar wat ze allemaal te vertellen heeft? Schrijf u snel in!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?