- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Eind vorig jaar kondigden Carrefour Frankrijk en Cora en Match Frankrijk aan dat ze hun aankoopkrachten gingen bundelen. Het akkoord betreft de aankoop van food en non-food producten van A-merken. De huismerken, vers en lokale producten maken geen deel uit van de deal.
Deze week hebben de Franse retailers de samenwerking toegelicht aan een publiek van 103 leveranciers. Volgens onze collega’s van LSA, heeft Cora op die vergadering gezegd dat het naar een partnership op lange termijn streeft, en het zich niet enkel tot Frankrijk wil beperken. Cora wil met andere woorden ook internationaal gaan samenwerken met CTW (Carrefour World Trade), de aankoopcentrale van Carrefour.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?