iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Op de Beurs van Libramont roept Carrefour Belgische producenten op om zich aan te sluiten bij de Kwaliteitsketen Carrefour, die al 23 jaar actief is, en bij het korte circuit dat in 2012 van start ging.
Voor de 21ste keer is Carrefour België aanwezig op de Beurs van Libramont, die plaatsvindt van 28 tot 31 juli. Voor de retailer is deze landbouwbeurs een gelegenheid om nieuwe partners te werven en haar engagementen voor een verantwoorde en duurzame landbouw in de verf te zetten, met name via zijn stichting Carrefour Foundation, die regeneratieve landbouw en agro-ecologie ondersteunt. De supermarktketen maakt ook van de gelegenheid gebruik om erop te wijzen dat de Kwaliteitsketen Carrefour, die momenteel 637 producenten telt, gebaseerd is op 3 essentiële principes: respect voor de klant (kwaliteitsaanbod tegen een betaalbare prijs), voor de producent (duurzaam partnerschap en eerlijke vergoeding) en voor de dieren en het milieu (zeer strenge normen). “Op deze manier creëert Carrefour waarde voor de hele keten”, klinkt het. In samenwerking met lokale producenten verkoopt Carrefour momenteel bijna 12.000 lokale producten van 700 partners. Ze zijn afkomstig van kleine boerderijen (maximaal 10 personen) binnen een straal van 40 km rond een Carrefour-winkel. De samenwerking tussen Carrefour en deze producenten is gebaseerd op de naleving door Carrefour van een charter, gebaseerd op 7 engagementen, dat onder meer een directe relatie tussen het winkelteam en de producenten, een eerlijke prijs voor de klant en de producent, transparantie en authenticiteit over de herkomst van het product en eenvoudige administratieve procedures omvat.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?