Carrefour
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour
Na een succesvolle testperiode, lanceren Carrefour en Deligate, de Zweedse expert in voedseltechnologie en voedselverspilling, op grote schaal een nieuwe trackingtool voor databeheer. Die moet helpen om vervaldata efficiënt te beheren, kortingen te optimaliseren en voedselverspilling tegen te gaan.
Carrefour drijft de strijd tegen tijds- en voedselverspilling verder op en werkt daarvoor samen met Deligate, de Zweedse expert in voedseltechnologie en voedselverspilling. Na een succesvolle test rolt het zijn nieuwe trackingtool voor vervaldata uit op grote schaal. Die moet helpen om het voorraadbeheer van de supermarktketen te veranderen en te verbeteren. "De nieuwe tool zal ons helpen de operaties te stroomlijnen, kosten te verlagen en de winstgevendheid te verbeteren”, verduidelijkt Benoît Moreau, new technology & winstore manager bij Carrefour België. "Dankzij geïntegreerde intelligente kortingen en volledige controle over de voorraad in de rekken, zal het een sleutelrol spelen in onze strategie om afval te verminderen en de economische prestaties te verbeteren."
Concreet helpt de nieuwe tool om de dagelijkse workflow van de werknemers te vereenvoudigen, waardoor er per winkel per dag tot 60 minuten kan bespaard worden. Tijd die kan gebruikt worden om de winkelervaring voor de klant te verbeteren. "Dankzij het gebruik van geavanceerde voorraadbeheersystemen en innovatieve technologieën, kan Carrefour realtime voorraadniveaus monitoren, vraagfluctuaties voorspellen en weloverwogen beslissingen nemen om risico’s op overstocking of out-of-stock situaties te verminderen", vervolgt Moreau. Bovendien bieden de tool Carrefour waardevolle inzichten in consumentvoorkeuren, koopgedrag en voorraadtrends. "Die kunnen het bedrijf helpen om zijn winkels beter te plannen, zijn commerciële prestaties te verbeteren en de algehele klanttevredenheid te verhogen", besluit hij.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?