- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De distributiereus heeft onlangs aangekondigd nieuwe winkelwagens te willen testen in drie Franse hypermarkten. De test is op 10 oktober van start gegaan. De winkelwagens, met de naam MOBI, zijn ontworpen voor het gemak van de klant. Ze zouden praktischer zijn en gemakkelijker te manoeuvreren. Ook de Belgische consument zal bij deze proef worden betrokken, want eind november zal in Kraainem eenzelfde test worden gedaan, die 2 tot 3 maanden zal duren. "Vervolgens zullen wij de reacties van de gebruikers verzamelen en naar aanleiding daarvan de winkelwagen eventueel aanpassen" licht Vera Vermeeren, PR-manager bij Carrefour België toe.
Deze innovatie vloeit voort uit de constatering dat het belangrijkste attribuut bij het boodschappen doen sinds de jaren 60 nauwelijks is veranderd. De geheel nieuw ontworpen winkelwagen zal beantwoorden aan de huidige manier van winkelen. Aan de constructie kunnen herbruikbare tassen worden opgehangen. Bovendien is de wagen zodanig ontworpen dat hij beter en zonder enige inspanning kan worden gemanoeuvreerd. Tevens biedt hij meer ruimte en is hij voorzien van een ingebouwde scanner.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?