- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour heeft een nieuw concept uitgewerkt: easy Caddy. Een pilootwinkel wordt momenteel uitgetest in Moerbeke-Waas.
De Carrefour market in Moerbeke-Waas is sinds kort omgetoverd tot een easy Caddy. De winkel dient als testcase voor het nieuwe concept van Carrefour. De winkel gebruikt oranje in zijn logo en huisstijl, waarin de naam en het logo van Carrefour opvallend afwezig zijn. Het euro-tekentje in het logo wijst dan weer op het discountkarakter van easy Caddy. “Elke dag lage prijzen”, klinkt het dan ook in het engagement van de winkel. Verder mikt het ook op snelheid, en dagelijkse promoties.
Qua formaat bevindt het concept zich ergens tussen een express en market. Maar easy Caddy wil wel een buurtsupermarkt zijn die 7 dagen op 7 open is, en waar je snel en efficiënt je boodschappen kan doen. Bovendien is het naast een buurtwinkel ook een Kiala-afhaalpunt, postpunt en Lotto-depot. Of het concept verder en of aangepast wordt uitgerold, is afhankelijk van de testresultaten.En die zijn nog niet voor morgen.
Bekijk hier een filmpje van een winkelbezoek aan easy Caddy:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?