- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Franse retailer Casino en de Spaanse discounter gaan hun aankoopkrachten bundelen. De retailers gaan vanaf begin 2016 samenwerken voor de aankoop van A-merken en huismerkproducten, en hebben daarvoor de nieuwe aankoopalliantie ICDC Services opgericht.
“Casino Group en Dia Group hebben beslist internationaal de krachten te bundelen om hun competiviteit ten aanzien van de grote nationale merken in voedingsproducten”, klinkt het in een persbericht. De retailers willen daarbij hun expertise en de complementariteit tussen hun geografische implanting en winkelformules.
Bovendien willen de retailers ook samenwerken voor de aankoop van hun huismerken in Europa. Op termijn willen Casino en Dia 50% van hun private labelproducten samen gaan aankopen. Hiermee richten de supermarktketens naar eigen zeggen “één van Europa's grootste private label platforms” op, waarmee ze “bijkomende markten” creëren voor producenten en hun assortiment willen verbeteren.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?