- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Amazon en Casino Group, bekend van onder meer Monoprix en Casino, breiden hun samenwerking verder uit. Daardoor zullen klanten hun Amazon-bestellingen niet alleen kunnen ophalen in 1.000 winkels van de groep, maar wordt het gamma van Casino Group ook beschikbaar op amazon.fr en de Amazon-app. Daarnaast zullen de producten van Monoprix voortaan ook via Prime Now geleverd worden buiten Parijs.
Iets meer dan een jaar geleden kondigden we aan dat Amazon en het Franse Monoprix gingen samenwerken, waardoor de producten van het Franse bedrijf ook via de Prime Now-dienst van Amazon geleverd zou worden aan klanten in heel de Parijse regio. Nu laat Casino Group, het bedrijf waartoe onder meer de gelijknamige supermarktketen en Monoprix behoren, weten dat het de samenwerking met Amazon uitbreidt. Concreet wil de groep tegen eind dit jaar 1.000 Amazon-lockers installeren bij 9 ketens van de groep: Monoprix, Monop’, Géant, Hyper Casino, Casino Supermarché, Leader Price, Casino shop, Vival en Spa. Klanten kunnen voortaan dus de producten die ze kopen op Amazon eenvoudig en veilig ophalen in een van deze winkels.
Omgekeerd zullen de producten van de Casino Group ook beschikbaar zijn op de Franse Amazon website of via de Amazon-app. Daarbij gaat het om enkele duizenden producten uit verschillende categorieën: daily (Casino), vers, premium (Casino Délices), bio (Casino Bio) en wijn (Club des sommeliers).
Verder zal ook de samenwerking tussen Amazon en Monoprix naar een hoger niveau getild worden. Zo zullen Franse steden buiten de regio Parijs in de komende 12 maanden ook Monoprix-producten aan huis kunnen laten leveren via Prime Now. Ter herinnering, Prime-leden kunnen de Monoprix-producten gratis aan huis laten leveren binnen de twee uur.
“Dankzij deze nieuwe samenwerking zijn we in staat om zoveel mogelijk klanten de beste producten en services te bieden wanneer en waar zij dat wensen. Deze aankondiging betekent een nieuwe stap in de versterking van Casino’s omnichannel strategie, waarbij we altijd een beetje meer proberen centraal te staan in het leven van onze consumenten”, vertelt Jean-Charles Naouri, CEO van Casino Group.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?