- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In Amerika krijgt Coca-Cola Light het zwaar te verduren. De frisdrankgigant moet het onderspit delven tegen gearomatiseerde dranken die steeds meer aan populariteit winnen. Daarom herlanceert Coca-Cola zichzelf en brengt het nieuwe smaken op de markt om zo een nieuwe generatie, de millennials, voor zich te winnen.
“Coca-Cola Light is een van de bekendste merken, geliefd bij miljoenen fans in Noord-Amerika”, vertelt Rafael Acevedo, directeur van de Coca-Cola Light-afdeling in Noord-Amerika. “Tijdens heel het herlanceringsproces hebben we niet alleen lef getoond en geïnnoveerd, maar dachten we ook out-of-the-box. Bovendien wilden we de essentie van Coca-Cola Light behouden, ook al hadden we een andere doelgroep voor ogen.
Het resultaat? Coca-Cola behoudt enerzijds zijn Coca-Cola Light versie en verandert dus niks aan de traditionele look en het recept. Wel brengt de frisdrankgigant 4 nieuwe smaken uit in Amerika en vanaf februari ook in Canada. Daarbij gaat het om: Ginger Lime, Feisty Cherry, Zesty Blood Orange en Twister Mango. De blikjes krijgen ook een nieuwe look: een zilveren blikje met daarop een verticale band en het logo van Coco-Cola Light, de zogenaamde 'high line'. “De ‘high line’ is een rode Coca-Cola bol die even gaat wandelen”, verklaart James Sommerville, vice-voorzitter van Coca-Cola Global Design. “Het nieuwe design laat zien dat Coca-Cola, zijn innovatie en zijn klanten altijd in beweging zijn”.
“Gedurende twee jaar onderzochten we de smaakwensen van onze klant. Daarbij gingen we vooral na waarom Amerikaanse jongeren die straffe, maar lekkere en verfrissende smaken in hun lievelingseten en drinken, gaande van artisanale bieren tot pikante sauzen, net zo lekker vinden”, legt het bedrijf uit. “De millennials zijn meer dan ooit op zoek naar avontuur en nieuwe belevingen. En wij willen hun daarin bijstaan”, vervolgt Rafael Acevedo.
Of Coca-Cola zijn nieuwe smaken ook in Europa zal invoeren, valt nog af te wachten. Voorlopig zijn de nieuwe smaken van de Lightvariant enkel verkrijgbaar in Amerika, en vanaf februari ook in Canada. De gewone ‘Diet Coke’, beter bekend als Coca-Cola Light, is daarentegen in 110 landen te verkrijgen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?