- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Coca-Cola vernieuwt midden april haar life-variant. De vernieuwde Coca-Cola lifeTM zal nog eens 12% minder suiker en calorieën dan de eerste versie.
Begin 2015 werd Coca-Cola life op de Belgische markt gebracht. De “groene cola” was de eerste Coca-Cola die dankzij zoetstoffen uit stevia 33% minder suiker en calorieën bevatte. Door verder onderzoek en ontwikkeling, is Coca-Cola er nu in geslaagd om het suikergehalte nog verder terug te dringen.
De vernieuwde Coca-Cola life, Coca-Cola lifeTM, zal daardoor nog eens 12% minder suiker bevatten. Een glas Coca-Cola life van 25 cl bevat voortaan 58 kilocalorieën en 15 gram suiker. Bij het vernieuwde recept hoort ook een nieuw jasje. De groene verpakking met witte letters is vervangen door een groene packaging met rode letters.
Hilde Draye, Product Application Center Director: “Stevia-extract is een erg krachtige zoetstof, tot 300 maal zoeter dan suiker: je kan dus met weinig stevia-extract heel wat suiker vervangen. Toch is het een delicate evenwichtsoefening om de juiste hoeveelheid suiker en zoetstof te combineren, zonder daarbij in te boeten op de lekkere Coca-Cola smaak. Het is dankzij doorgedreven onderzoek dat we vandaag met trots de nieuwe Coca-Cola life kunnen introduceren. Deze lancering is zeker geen eindpunt, in tegendeel, binnen R&D blijven we zoeken naar manieren om het calorie- en suikergehalte van onze drankjes nog verder te reduceren en nieuwe varianten te ontwikkelen.”
De Coca-Cola-consument heeft voortaan de keuze tussen Coca-Cola regular (105 kcal of 27 g suiker voor 25 cl), de suiker- en calorievrije Coca-Cola zero én Coca-Cola light of een Coca-Cola life met nu maar liefst 45% minder suiker en calorieën. De nieuwe Coca-Cola life is verkrijgbaar in een 20 cl glazen flesje, 330 ml blik, 500 ml PET-fles en 1.5L PET-fles.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?