- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Warenhuisketen Colruyt heeft voor het derde jaar op rij de beste reputatie van ons land, gevolgd door Tiense Suiker en Lotus. Dat blijkt uit de jaarlijkse bevraging van Reputation Institute bij 17.000 Belgen.
De rangschikking meet het imago van bedrijven en geeft hen punten op 100. Colruyt staat met een score van 83,5 met stip bovenaan de Belgische reputatielijst. Ook de twee voorgaande jaren was dat zo, en ten opzichte van vorig jaar wint Colruyt zelfs nog 4 punten. De nummers 2 en 3 in de lijst zijn de Tiense suikerraffinaderij (76,3) en Lotus Bakeries (76,1).
Een gemiddelde score ligt tussen 60 en 70 en bedrijven die meer dan dat halen hebben volgens Reputation Institute een uitzonderlijk sterke reputatie. Onderaan de rangschikking staan net als vorig jaar ArcelorMittal (38,8) en de NMBS (43,3). De gemiddelde reputatie van Belgische bedrijven is er wel op vooruitgegaan ten opzichte van het slechte 2012.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?