- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
In haar vernieuwde supermarkt in Merelbeke, gaat Colruyt een systeem met elektronische prijsetiketten uittesten. Hiermee kunnen prijzen sneller aangepast worden, wat inspeelt op de core business van Colruyt.
Op woensdag 19 oktober opent de vernieuwde Colruyt Merelbeke de deuren na enkele maanden van verbouwingswerken. De winkel werd omgebouwd tot een Colruyt-winkel van de nieuwe generatie, met een ruimere versmarkt en gloednieuwe beenhouwerij. Bovendien test Colruyt in deze winkel elektronische prijsetiketten. Dankzij deze nieuwe etiketten kan de retailer zijn prijzen automatisch aanpassen.
“Met dit innovatieve systeem zijn de verlaagde prijzen nog sneller zichtbaar”, vertelt gerant Ruth Van Gyseghem. “Bovendien kunnen we hiermee het prijsbeleid van Colruyt ook letterlijk in kleur weergeven. De nieuwe etiketten kunnen in kleur oplichten, zodat de gewone laagste prijzen zwart en de verlaagde of ‘Rode’ Prijzen echt rood kleuren. En als er een Extra-korting is, verschijnt die samen met de verrekende prijs.”
De nieuwe, elektronische prijsetiketten hebben nog meer voordelen, zegt Ruth Van Gyseghem. “Printen, transporteren en plaatsen van etiketten is niet meer nodig. Dat is beter voor het milieu, en we besparen veel papier en kosten, waardoor we de laagste prijzen kunnen blijven garanderen. Bovendien hebben de medewerkers in de winkel meer tijd voor hun kerntaken, zoals producten uitzetten voor opening en dus meer beschikbaar zijn voor de klanten tijdens de openingsuren.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?