- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het vertrouwen van de Belgische consument is in september voor de zesde maand op rij gestegen. De indicator van het consumentenvertrouwen staat nu op het hoogste peil in twee jaar tijd. Dat heeft de Nationale Bank van België bekendgemaakt.
De verbetering van het vertrouwen was al enkele maanden aan de gang, maar in september is ze opvallend sterk. De index steeg deze maand van -12 punten naar -7 punten. Het was geleden van oktober 2011 dat de Belgische consument zo positief ingesteld was. De indicator staat nu ook weer op het niveau van het langetermijngemiddelde van de voorbije 23 jaar.
De Belg is optimistischer ten opzichte van de algemene economische vooruitzichten in ons land en de gezinnen hebben goede verwachtingen over hun financiële situatie en spaarvermogen. De bezorgdheid voor een stijging van de werkloosheid in ons land in het komende jaar nam dan weer voor het eerst sinds maart 2013 (in beperkte mate) toe.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?