- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het afgelopen jaar realiseerde online retailer Coolblue een omzet van meer dan 850 miljoen euro. Dat is maar liefst 55% meer in vergelijking met 2015.
E-commerce blijft boomen, en ook Coolblue groeit alweer sterk. In 2016 boekte de Nederlandse e-tailer een omzetgroei van 55%, nadat het bedrijf in 2015 ook al 54% groeide. De totale omzet in België en Nederland bedroeg 857 miljoen euro. Ook de EBITDA nam over dezelfde periode toe tot 19 miljoen euro.
Het komende jaar wil Coolblue nog beter doen. Topman Pieter Zwart zegt voor 2017 te mikken op een omzet van 1,2 miljard euro, waarmee hij zijn eerdere uitspraken in de Volkskrant bevestigt.
Deze ambities gaan natuurlijk gepaard met de nodige uitbreidingsplannen. Zo wordt het grote centrale magazijn in Tilburg – middenin het dekkingsgebied van Coolblue – uitgebreid met 33.000 m² tot maar liefst 88.000 m² (of 18 voetbalvelden) groot.
Daarnaast komt er dit jaar een winkel bij volgens een nieuw concept. “Ons nieuwe winkelconcept wordt niet alleen ontzettend Cool en blauw, maar ook heel groot. Het wordt echt het paradepaardje van Coolblue,” aldus Pieter Zwart, die verder nog geen details kwijt wil over locatie en invulling van deze nieuwe vestiging.
Verder plant het bedrijf tot zo’n 1.500 nieuwe werkkrachten in Nederland en België aan te werven.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?