- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Coolblue lanceert vandaag de bezorgdienst ‘CoolblueFietst’. De Nederlandse webwinkel, die zelden bombastisch woordgebruik schuwt, noemt deze dienst “haar grootste innovatie ooit” en “de meest pakketvriendelijke bezorgservice”. In Nederland startte de uitrol vandaag en in België gebeurt dat nog in de loop van dit jaar.
In een videoboodschap zegt ‘beginbaas’ Pieter Zwart dat, na een geslaagde testfase, CoolblueFietst vanaf vandaag uitgerold wordt in alle grote Nederlandse steden. Coolblue is inmiddels begonnen met de aanwerving van “heel wat” pakketverzorgers. Deze fietskoeriers krijgen een contract aangeboden in vast dienstverband.
Hoewel verschillende media geloofden dat het om een aprilgrap ging, gaat CoolblueFietst wel degelijk officieel van start op dinsdag 3 april. "Verschillende media dachten dat het om een aprilgrap ging, echt niet! Sterker nog...Vandaag leveren we al kleine pakketjes met de fiets in Den Haag en Eindhoven. En trapje voor trapje gaan we in Vlaamse steden met de fiets kleine pakketjes leveren", legt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België, uit.
Concreet krijgen klanten hun bestelling de volgende dag in een tijdvak van 1 uur geleverd. Een kwartier van tevoren ontvangen ze tot slot een sms met het exacte tijdstip van levering.
Coolblue heeft inmiddels ook in België een vacature geplaatst voor CoolblueFietst. “Die dienst wordt zo snel mogelijk in Vlaanderen geïntroduceerd. Dat gebeurt zeker nog voor het einde van dit jaar. We moeten eerst de ‘verzorgers’ vinden”, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België.
De dienst zal in Vlaanderen eerst uitgerold worden in de steden waar Coolblue een fysieke winkel heeft, met name Gent, Antwerpen en Brussel. Deze winkels bevinden zich echter buiten het stadscentrum (in Lochristi, Wilrijk en Zaventem), terwijl de pakjesbezorging per fiets vooral in de steden gebeurt. Daarom wordt gekeken hoe de depots op termijn meer centraal kunnen worden georganiseerd. “Vermoedelijk worden dat mini-depots in het stadscentrum, maar dat zijn we nog aan het onderzoeken”, zegt De Clercq.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?