- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Carrefour heeft afgelopen donderdag de resultaten gepubliceerd van het tweede kwartaal. De omzet van de Franse distributiegigant daalde met 0,3% naar 21,7 miljard euro en het concern ging gebukt onder verdere inkrimping van haar activiteiten in Frankrijk (-2,1%) en in Europa (-3,5%). Daarentegen werd in België, zoals gisteren voorspeld door de analisten, een lichte stijging van de omzet geboekt.
De groei in Latijns-Amerika (+6,9%) heeft de omzetdaling in Zuid-Europa gecompenseerd. Afgezet tegen vergelijkbare gegevens exclusief benzine, heeft Carrefour te maken met een daling van 1,3%. Het concern zag zijn omzet in Frankrijk dalen met 3,3%, in Spanje met 7,4% en in Italië met 4,3%.
In België boekte Carrefour in vergelijking met dezelfde soort winkels een omzetstijging 0,8% en daarmee werd de groei van het tweede kwartaal 2011 geconsolideerd (7,1%).
Afgezet tegen vergelijkbare gegevens bereikte de daling van de omzet in hypermarkten in Frankrijk 5,7% als gevolg van een daling van 5,8% in het eerste kwartaal. Het concern geeft geen enkele aanwijzing over te verwachte bedrijfsresultaat in het eerste halfjaar.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?