- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Belgische consumenten houden van kortingscoupons. Per jaar worden er zo`n 145 miljoen kortingsbonnen ingeleverd aan de kassa. Daarmee doen de Belgen het beter dan eender welk ander land. Van alle uitgegeven kortingsbonnen in België bevindt 50% zich op de verpakking van een product. Die bon op het product werkt als trigger voor aankoop. Bonnen in folders worden ook gebruikt als trigger. Die trigger is dan om de klant naar de winkel te lokken. Alle gebruikte bonnetjes worden verwerkt door HighCo. Volgens HighCo worden er naar schatting per jaar zo`n 8 miljard bonnen gedrukt door fabrikanten en retailers. Dat fabrikanten kiezen voor kortingsbonnen is logisch. Met de bonnen kunnen ze de prijsperceptie gelijk houden, terwijl de klant toch tijdelijk voordeel kan behalen. Wel verkorten fabrikanten de duur van de geldigheid van de bon. De nieuwste trend is dat consumenten het volledige aanschafbedrag terug krijgen. Daarvoor moeten zij hun gegevens en bankrekeningnummer doorgeven.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?