iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Binnen het watersegment blijft de gemiddelde consument trouw aan zijn favoriete dorstlesser. De trend van het gearomatiseerde water lijkt grotendeels voorbij, maar ook hier groeit de vraag naar gezondere en duurzamere opties. De producenten maken werk van optimaal waterbeheer en blijven innoveren om zowel de consument als de planeet gezond te houden.
In de Belgische markt kende het watersegment het afgelopen jaar een waardegroei van 4,7%, én een lichte daling in volume van 1% in vergelijking met een jaar eerder (NielsenIQ, MAT P01 2024). Een tendens die ook zichtbaar is binnen de subcategorieën ‘spuitwater’ en ‘plat water’. De trend van het gearomatiseerde water lijkt stilaan voorbij, want dat subsegment kreeg te maken met een forse waarde- én volumedaling (NielsenIQ MAT P01 2024).
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?