Thrive
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Thrive
Het investeringsvehikel van de familie Swerts (Soudal) heeft 1 miljoen euro geïnvesteerd in de Belgische start-up Thrive, bekend van haar alcoholvrije, proteïnerijke sport- en recuperatiebier. De fondsenwerving zal voornamelijk worden gebruikt om de reputatie van het merk te ontwikkelen, vertelde de oprichter aan de krant De Tijd.
Het Thrive-bier, dat twee jaar geleden in het leven werd geroepen door Laurens D'Hoore, is ondertussen verkrijgbaar is in meer dan 1.000 verkooppunten in België en Nederland. Bovendien werden al meer dan 500.000 blikjes en flesjes van de drank verkocht, doe ontwikkeld is in samenwerking met de KU Leuven en gebrouwen door De Proefbrouwerij. Naast de één miljoen euro die de familie Swerts inbracht, kreeg de start-up ook financiële steun van de Vlaamse investeringsmaatschappij PMV en Belfius. De Tijd wijst erop dat de investering, geïnitieerd door Ben Swerts, een van de kinderen van Soudal-oprichter Vic Swerts, onafhankelijk is van het familiebedrijf, dat gespecialiseerd is in siliconen en lijmen en zelf al actief is in de sportwereld, onder meer via sponsoring van de wielerploeg Soudal Quick-Step en de voetbalploeg KVC Westerloo.
De recente fondsenwerving zal vooral gebruikt worden om de bekendheid van het merk Thrive te vergroten, via een marketingcampagne, maar ook om nieuwe varianten van dit alcoholvrije Belgische proteïnebier te ontwikkelen, vooral bedoeld voor herstel na het sporten. Ook internationale expansie staat op de agenda, waarbij de start-up in de loop van het jaar wil uitbreiden naar twee andere Europese landen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?