- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De factor “prijs” is meer en meer bepalend voor de keuze van de klant. De resultaten van het onderzoek door het Oivo (Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties) leveren dus geen grote verrassingen op, maar het onderzoek bevestigt in ieder geval de trend. Dit heeft natuurlijk ook te maken met de aanhoudende economische crisis.
De onderzoekers van het Oivo waren deze keer geïnteresseerd in de aankoopcriteria voor voedingsproducten. Op zich is het helemaal niet verbazingwekkend dat de prijs op de eerste plaats staat, maar het belang van dit criterium ten opzichte van dat op de plaatsen twee en drie zegt des te meer…. De prijs wordt nu door meer dan vier personen als belangrijkste aankoopcriterium genoemd. In 2010 waren dat nog er nog slechts iets minder dan drie op de tien. De kwaliteit staat op de tweede plaats en als derde wordt de versheid genoemd. De scores van deze criteria zijn overigens lager geworden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?