- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Delhaize levert binnenkort boodschappen aan huis vanaf 7 u ’s morgens tot 21 u ’s avonds en dit van maandag tot en met zaterdag. Op die manier komt de retailer tegemoet aan de vraag van klanten die overdag geen tijd hebben om de leveringen in ontvangst te nemen. Om deze bredere service mogelijk te maken opent Delhaize lokale hubs, waarvan de eerste in Drogenbos.
“Ik vind homedelivery de ideale oplossing voor mijn druk leven, maar helaas ben ik overdag niet thuis maar op mijn werk”. Het is een probleem waar veel consumenten mee te maken krijgen en daarom wil Delhaize er iets aan doen. Vanaf 16 april kunnen klanten in de regio Brussel hun boodschappen thuis laten bezorgen van 7 u ’s morgens tot 21 u ’s avonds. De service wordt vanaf mei uitgebreid naar regio Antwerpen en Mechelen. Op die manier toont Delhaize dat ze “mee is met ‘t leven” en tegemoet komt aan een duidelijke vraag van haar klanten : boodschappen vroeger ’s morgens en later ’s avonds aan huis leveren. Want het is net op die momenten dat de klanten thuis zijn om de boodschappen in ontvangst te nemen.
Alle e-commerce bestellingen worden vandaag in het distributiecentrum in Puurs voorbereid. Dat zal zo blijven. Maar om de ruime leveringsuren ’s morgens en ’s avonds mogelijk te maken, gaat Delhaize lokale hubs openen. Een eerste hub zal in Drogenbos bij Brussel geopend worden: alle leveringen uit de regio worden er ’s morgens voor de files geleverd en worden daarna via kleine bestelwagens naar de klanten gebracht. "Zowel vanuit efficiëntie als vanuit duurzaamheid is dit een stap vooruit. Er zullen zo minder en kortere ritten met de bestelwagens nodig zijn", klinkt het bij Delhaize. Op korte termijn worden er bovendien extra hubs in België voorzien. De eerste hub in Brussel zal een 30-tal arbeidsplaatsen creëren.
Het is niet toevallig dat Delhaize inzet op ruimere leveringsuren. "E-commerce zit in de lift en elke week ontdekken nieuwe klanten het voordeel van e-commerce. De drempelvrees is intussen duidelijk overwonnen. Dat merkt Delhaize ook bij het type van klanten: zowel pendelaars, gezinnen met jonge kinderen als gepensioneerden maken meer en meer gebruik van deze diensten", vertelt Delhaize. Op dit moment kunnen klanten van Delhaize kiezen tussen de optie ophalen in de winkel (“collect” punt) en thuislevering (“homedelivery” service). 60% van de klanten verkiest de eerste optie, 40% van de klanten kiest de optie om de bestelling thuis te laten leveren. "Vooral de laatste optie kent de grootste groei. Vandaar dat Delhaize hier extra inspanningen levert om een nog betere en ruimere service te bieden aan haar klanten", klinkt het bij de retailer.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?