- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
In december vorig jaar kondigden we al aan dat Delhaize en Wordline met een proefproject voor mobiel betalen van start gingen in een winkel in Sint-Jans-Molenbeek. Dat project liep wat vertraging op, maar vanaf 7 april kunnen de klanten van Delhaize Karreveld als eersten mobiel betalen in hun Delhaize-supermarkt.
Mobiel betalen moest eigenlijk al vanaf januari mogelijk zijn in de Delhaize-winkel van Molenbeek, maar gaat uiteindelijk pas volgende week van start. “Begin maart hebben we een interne test georganiseerd met het winkelpersoneel. Als het project een beetje vertraging heeft opgelopen, is dat omdat we zeker wouden zijn dat het systeem volledig operationeel en beveiligd is”, verklaart Mélanie Boulanger (External Communication Manager bij Delhaize).
Mobiel betalen kan bij Delhaize Karreveld vanaf 7 april met de Bancontact-app op basis van SmartPay, een betaaloplossing van Worldline. Momenteel maken al meer dan 550.000 Belgen gebruik van de Bancontact-app. In de toekomst zullen bovendien meerdere mobiele betaalmiddelen worden ondersteund.
Uitrol
Over de uitrol van de mobiele betaaloplossing bij Delhaize is nog niet beslist. Wel duidelijk is dat de mogelijkheid om met de smartphone te betalen er in eerste instantie zal komen in de winkels die momenteel geremodeled worden. Concreet gaat het over 10 tot 15 winkelpunten die dit jaar nog volgens het nieuw concept omgebouwd worden, vertelt Mélanie Boulanger.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?