- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Delhaize voert prijsverlagingen door van 5% tot 30% op 500 basisproducten die klanten volgens de retailer dagdagelijks nodig hebben. Op die manier wil Delhaize naar eigen zeggen de koopkracht ondersteunen.
Onder de titel ‘Kleine Leeuwtjes’ biedt Delhaize basisproducten van zijn huismerk aan tegen sterk verminderde prijs. De kortingen op de producten variëren van 5% tot 30% en moeten helpen de koopkracht van klanten ondersteunen. Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize: “50% van de boodschappen bestond al uit producten van ons huismerk. Wij hebben gemerkt dat dit cijfer de laatste maanden met nog eens 10% is gestegen. We willen onze inspanningen voor deze 500 Kleine Leeuwtjes, basisproducten van het huismerk Delhaize, intensifiëren en aan de kant van het echte leven van onze klanten staan. In geen geval doen wij toegevingen op de kwaliteit, maar wij verlagen wel bewust onze marges om onze klanten betere prijzen te kunnen bieden.”
Delhaize benadrukt dat het niet gaat om een stunt van enkele weken. De prijsverlagingen worden doorgevoerd in alle winkels van Delhaize en op de webshop. In de winkel zullen Kleine Leeuwtjes aangeven om welke producten het gaat. Na een analyse stelde Delhaize een korf samen van de 500 meest gekochte basisproducten zoals groenten en fruit, pasta’s, dranken, wasmiddelen, hygiënische producten, maar ook dierenvoeding. Piesvaux: “Met deze prijsverlagingen willen wij voor deze 500 basisproducten het prijsverschil met andere supermarkten tot een minimum terugbrengen. Tegelijk zullen we blijven focussen op wat Delhaize kenmerkt: ons ruime assortiment gezonde, lokale en kwaliteitsvolle producten.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?