- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Britse maaltijdleverancier Deliveroo heeft 275 miljoen dollar (250 miljoen euro) kapitaal opgehaald. Een week geleden moest Take Eat Easy, de Brusselse concurrent van Deliveroo, de boeken net neerleggen omdat het geen vers geld vond.
Vorig jaar leverden vier kapitaalrondes Deliveroo in totaal 200 miljoen euro op. Nu krijgt Deliveroo nog eens een financiële injectie van 250 miljoen euro van de investeringsfondsen Bridgepoint, DST Global, General Catalyst en Greenoaks Capital. Het vers geld moet vooral dienen om Deliveroo internationaal verder te versterken en te investeren in nieuwe diensten zoals RooBox, waarbij restaurants toegang krijgen tot keukens die enkel voor leveringen bedoeld zijn.
Sinds de oprichting van Deliveroo in 2013 is het bedrijf enorm gegroeid. Het is ondertussen actief in 84 steden in 12 landen. Sinds de vorige investeringsronde in november, heeft Deliveroo een groei gerealiseerd van 400% en werd het bedrijf naar eigen zeggen winstgevend in verschillende markten.
Deliveroo is sinds oktober vorig jaar ook actief in ons land. Het levert maaltijden van restaurants aan huis in Brussel, Antwerpen, Gent en Knokke (zomerpop-up). Nu concurrent Take Eat Easy failliet is, is Deliveroo de facto marktleider in restaurantmaaltijdleveringen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?