Don’t Call Me Jennyfer
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Don’t Call Me Jennyfer
De Franse kledingketen Don't Call Me Jennyfer, met vijf winkels in België, heeft gevraagd om onder curatele geplaatst te worden om "te kunnen werken aan alle mogelijke opties om het bedrijf en de banen te behouden".
Geconfronteerd met een "razendsnelle stijging van de kosten (...) in combinatie met een torenhoge inflatie", heeft dameskledingketen Don't Call Me Jennyfer bij de rechtbank van koophandel in Bobigny een aanvraag ingediend om onder curatele te worden gesteld. Dat maakte het bedrijf bekend in een persbericht. De directeur, Emmanuel Locati, benadrukte in een verklaring aan AFP dat dit een "beschermende maatregel voor het bedrijf is die ons in staat zal stellen om tijdens de observatieperiode van zes maanden te werken aan alle mogelijke opties om de activiteiten en banen van het bedrijf te behouden". Don't Call Me Jennyfer, dat werd opgericht in 1984, heeft 220 winkels in Frankrijk en 80 in het buitenland, waaronder vijf in ons land. De keten heeft in totaal 1.112 mensen in dienst. "Verwar ondercuratelestelling niet met liquidatie", benadrukte de CEO, die ons verzekerde dat zijn merk, dat zich vooral richt op tienermeisjes, "veel troeven in handen heeft om te opnieuw op te leven”.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?