Fast Retailing, het moederbedrijf van Uniqlo, rapporteerde een omzetstijging van 10,4%, ondanks een teleurstellende prestatie in Groot-China. Uniqlo International blijft daarentegen de prestaties van de groep boosten.

In het eerste kwartaal van boekjaar 2025 (september, oktober en november 2024) boekte Fast Retailing een omzetstijging van 10,4%, waardoor de omzet opliep tot 5,5 miljard euro. Het bedrijfsresultaat klokte af op 2,4 miljard euro, een stijging van 11% ten opzichte van een jaar eerder. In haar persbericht kondigde de groep aan dat haar eerste schattingen voor het boekjaar 2025 gehandhaafd blijven. Binnen de groep zorgde Uniqlo International voor de beste prestatie, gevolgd door Uniqlo Japan op de tweede plaats.

Uniqlo International trekt de groep omhoog

Het merk Uniqlo zag zijn omzet internationaal met 13,7% stijgen en Uniqlo Japan met 9%. Uniqlo groeit overal, met vestigingen in Japan, Zuidoost-Azië, India en Australië, Noord-Amerika en Europa die allemaal goed blijven presteren. “Uniqlo Europa rapporteerde een sterke omzet- en winstgroei. De omzet steeg aanzienlijk in het eerste kwartaal nadat onze beslissing om eerder winterassortimenten te lanceren resulteerde in een sterke verkoop van naadloze parka, kasjmier en andere winterassortimenten”, aldus Fast Retailing. Ondanks die goede prestatie, krijgt het bedrijf klappen op  het Chinese vasteland, in Hongkong, Macau en Taiwan. “Groot-China boekte een omzetdaling en een scherpe winstkrimp”, schrijft het bedrijf. “De markt op het vasteland van China registreerde een daling van de omzet en een aanzienlijke daling van de winst nadat het bedrijf er niet in slaagde om voldoende productassortimenten te ontwikkelen die geschikt zijn voor scherpe wintertemperaturen of om een voldoende gedetailleerd antwoord te ontwikkelen op de minieme behoeften van verschillende regio's.”