- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Drogisterij- en parfumketen Douglas is van plan uit te breiden naar België. Na een moeilijke periode is het opnieuw tijd om te groeien, vindt CEO Sander van der Laan.
De coronapandemie is zwaar geweest voor Douglas, met winkelsluitingen en verliezen die tot in de honderden miljoenen euro’s liepen. Nu is het tijd om opnieuw te groeien, vindt Sander van der Laan (ex-Action en Albert Heijn), sinds oktober vorig jaar aan het hoofd van het bedrijf. Aan het Duitse Lebensmittel Zeitung zegt hij dat hij de winstgevendheid van Douglas wil verhogen door sterker te focussen op kosten, standaardisatie, IT en supply chain. Tegelijk moet de keten groeien. In drie jaar tijd moet de omzet met 1,4 miljard euro naar 5 miljard euro stijgen. De topman wil investeren in bestaande winkels en ook uitbreiden naar nieuwe landen, waaronder België en Slovenië. Online of offline, dat maakt de CEO niet zoveel uit, geeft hij aan. Douglas heeft op omnichannelvlak bewezen veerkrachtig te zijn tijdens de pandemie, dus daar richt het bedrijf zich nu op.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?