- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na jaren van geruchten lijkt het Amerikaanse Dunkin’ Donuts dan toch naar België af te zakken. Waarvoor alle eer naar FranCorp gaat, die de donutreus kon overtuigen zich dan toch op de Belgische markt te richten.
In 2014 kwam het Amerikaanse franchise-bedrijf FranCorp voor het eerst naar buiten met het idee om zo’n twintigtal Dunkin’ Donuts-winkels te openen in België, maar wanneer de donutzaken effectief zouden openen was nog een groot vraagteken. Nu lijkt dan toch het startschot te zijn gegeven, aangezien FranCorp momenteel al een aantal operatoren evalueert die kapitaalkrachtig genoeg moeten zijn om de Dunkin’ Donuts-zaken in eigen beheer te openen. Het aantal verkooppunten werd overigens ook teruggebracht naar vijftien, die verspreid zullen zijn over de centrumsteden van België.
Met zo’n 11.500 verkooppunten in meer dan veertig landen is Dunkin’ Donuts wereldwijd marktleider in de donutsector, al kan je je behalve donuts ook tegoed doen aan koffie, bagels, sandwiches en muffins.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?