- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Bijna 60% van de internetgebruikers in de Europese Unie koopt online. In België is dat maar 55%. Dat blijkt uit cijfers van Eurostat.
Binnen de EU heeft 75% van de 16- tot en met 74-jarigen in 2012 gebruik gemaakt van het internet. Van die meerderheid, zegt 59% een online aankoop gedaan te hebben in hetzelfde jaar. Vooral in Verenigd Koninkrijk (82% van de internetgebruikers), Noorwegen (80%), Denemarken (79%), Zweden (79%), Duitsland (77%), Luxemburg (72%) en Finland (72%) wordt veel online gekocht. Dat is minder het geval in Roemenië (11%), Bulgarije (17%), Estland (29%) en Italië (29%).
In België deden 55% van de internetgebruikers minstens één aankoop op het internet, waarmee we onder het Europees gemiddelde vallen. 20% daarvan ging naar kleding of sportartikelen (tegen 7% in 2008), 28% naar reizen (tegen 11% in 2008), 15% naar boeken, tijdschriften of leermateriaal (tegen 6% in 2008) en 5% naar voeding en boodschappen (tegen 1% in 2008).
De Britse internetgebruikers in het Verenigd Koninkrijk domineren op het gebied van kleding en voedsel, Zweden overheersen de online reis-aankopen en Luxemburgers kopen het meeste boeken op het web. Het aantal online aankopen van voedsel blijft met 9% (EU gemiddelde) beperkt, maar is wel licht gestegen tegenover de 6% in 2008)
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?