- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Ecover gaat haar B2B-afdeling Ecover Professional verkopen aan het Nederlandse Greenspeed. Daarmee trekt Ecover zich terug uit de B2B markt. Het merk gaat zich enkel nog te focussen op de consumentenmarkt.
De activiteiten van Ecover Professional worden vanaf 1 januari 2016 al officieel overgedragen aan Greenspeed, een Nederlandse specialist in schoonmaaksystemen voor de B2B-markt. De deal omvat de bestaande klantenrelaties en productformules van Ecover Professional. Ook het productgamma en het uitzicht van de verpakkingen blijven ongewijzigd. Enkel het ‘Ecover Professional’-logo wordt vervangen door het ‘Greenspeed’ logo, maar dan met toevoeging van de baseline ‘Engineered by Ecover’. Het Ecover Professional team maakt ook de overstap naar Greenspeed. Johan Tops, vandaag Ecover International B2B Manager, wordt International Sales & Marketing Manager bij Greenspeed en blijft contactpersoon voor de B2B-verdelers.
“We hebben op een succesvolle wijze onze B2B-activiteiten uitgebouwd, maar om onze langetermijngroei te realiseren, willen we ons exclusief richten op de consumentenmarkt, waar onze merken een sterke aantrekkingskracht uitoefenen op consumenten en klanten,” zegt Tim Smith (EU General Manager bij Ecover). “We zijn ervan overtuigd dat het overdragen van onze B2B-activiteiten aan Greenspeed - B2B-experten met wie we een engagement op vlak van duurzaamheid gemeen hebben - de beste oplossing is voor onze B2B-klanten, die de Ecover Professional producten al sinds enkele jaren gebruiken”.
Greenspeed is sinds meer dan 20 jaar succesvol actief op de B2B-markt en biedt innovatieve schoonmaakproducten die complementair zijn met het gamma van Ecover Professional. Greenspeed is vooral bekend voor zijn toonaangevende microvezel technologie. “We zijn erg tevreden dat we deze overeenkomst hebben bereikt met Ecover,” zegt Michel de Bruin, CEO van Greenspeed. “We worden allebei gedreven door éénzelfde filosofie, gebaseerd op innovatie en duurzaamheid. Greenspeed zal haar internationale groeiambities hierdoor kunnen versnellen en dankzij een breed gamma ecologische producten een nog vollediger duurzaam schoonmaakconcept kunnen aanbieden aan haar klanten.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?