Intermarché / Gondola
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Intermarché / Gondola
Nadat de eerste geïntegreerde Delhaize-winkels openden, verwelkomde ook Intermarché een week geleden zijn eerste overgedragen (en getransformeerde) winkel uit het Mestdagh-netwerk.
Onlangs was er de overdracht van de eerste Delhaize-winkels aan zelfstandige uitbaters, zowel in Vlaanderen als in Wallonië. De franchising van het Mestdagh-netwerk, overgenomen door Intermarché, doet minder stof opwaaien en genereert minder controverse in de pers. Maar ook hier ligt het project op schema. Het bewijs: een eerste winkel heeft net het contingent "Intermarché by Mestdagh" verlaten, tijdelijk uitgebaat door de keten, in afwachting van de aanstelling van een onafhankelijke koper. De winkel in Genappe ligt in een kleine winkelzone naast een Colruyt en een Aldi. De nieuwe uitbaters, Marie-Estelle en Pierre-Yves Belli, zijn geen onbekenden van de groep: dit koppel kwam in 2020 bij de groep om de Intermarché-winkel in Rebecq over te nemen. Mevrouw Belli werkte voordien in de horlogedistributie. Haar man heeft 18 jaar voor een franchisenemer van Mestdagh gewerkt, waar hij niet minder dan zes winkels heeft geleid. We kunnen wel zeggen dat hij niet op onbekend terrein begint met deze nieuwe uitdaging. Hun tweede Intermarché-vestiging beslaat een winkelruimte van 1.535 m², die is aangepast aan het nieuwste concept van Intermarché België.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?