Vinted heeft zijn app aangepast naar aanleiding van klachten die de Europese Commissie en Europese toezichthoudende instanties hadden ontvangen rond transparantie. De tweedehandsapp geeft voortaan meer info over de uiteindelijke productprijs, terugbetalingsvoorwaarden en ook de klachtendienst werd verbeterd.

De tweedehandsapp en -website Vinted heeft zijn informatie over prijzen, terugbetalingsopties en zijn klachtendienst verbeterd, na een aantal klachten over de transparantie op het platform. Een aantal consumenten klaagde dat de app automatisch een kopersbeschermingstoeslag in rekening bracht wanneer ze een product kochten, zonder hen hierover te informeren. Na gesprekken met de Europese Commissie en de nationale autoriteiten voor consumentenbescherming in de lidstaten heeft Vinted aanpassingen doorgevoerd. Vanaf nu kunnen klanten direct de totale prijs zien van de goederen die worden verkocht, inclusief de kopersbeschermingstoeslag die automatisch bij elke aankoop wordt opgeteld, en ze kunnen ook zien hoe ze hun geld kunnen terugvragen als de goederen niet worden verzonden of als ze namaak zijn. Tot slot heeft Vinted ook toegezegd om misleidende reclame te verwijderen die de indruk wekt dat aankopen op het platform gratis zijn.