- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het verschil in consumptieprijzen in België wordt kleiner met buurlanden: er wordt voor 2015 een nulgroei verwacht voor de prijzen van de consumptieproducten in België voor de FMCG sector (buiten versproducten).
In absolute termen blijven heel wat consumptie-artikelen duurder in België, maar voor het eerst is de trend gekeerd en worden de prijzen bij ons competitiever, zegt Pierre-Alexandre Billiet (CEO Gondola). “Op zich zal de consument daar weinig van merken op korte termijn maar op middellange termijn kan deze trend gevoelig worden. Of alle macro-economische parameters naar goedkopere consumptieproducten tenderen zou kort door de bocht zijn", klinkt het. "Daarnaast heeft buurland Nederland nieuwe taksen ingevoerd, wat bijvoorbeeld het differentieel in groei nog kleiner maakt", zegt de retail expert.
Vorig jaar kondigde studiebureau Nielsen de daling van de consumptieprijzen (die in september 2014 plaatsvond) aan op een evenement van Gondola, en ook dit jaar presenteert Nielsen een exclusieve studie op The Retail Society van 3 juni. Vervolgens zal Christophe Dehandschutter, aankoopdirecteur Colruyt (marktleider in de Belgische retail) zijn kijk op de grote trends in de retail delen. Schrijf u nu in!
Meer info: www.theretailsociety.be
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?