- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Consumenten met een Select-abonnement, een bezorgabonnement, van het Nederlandse bol.com genieten extra korting op verschillende producten. De e-commercegigant voert hierrond momenteel een test uit. Vorige week nog kregen Select-leden een enquête in hun mailbox met de vraag welke voordelen ze wensen in de toekomst.
Maurice Jongerius, manager van het shopping platform van Bol.com, laat via een Twitterpost weten dat Select-abonnees minder hoeven te betalen voor enkele artikelen. Het gaat om een experiment op een aantal producten, zo schrijft Twinkle.
Op de site van Bol.com is het nu mogelijk om de categorie ‘Exclusieve Select Deals’ te kiezen. Een chrome-cast, tablets en een Playstation controller zijn een aantal voorbeelden van producten met extra korting. “Klanten kenden Select tot nu toe vooral als een bezorgabonnement maar we gaan dit steeds meer verbreden naar gemak en voordeel. Een verdere uitrol bekijken we op basis van de ervaringen”, zegt een woordvoerder van bol.com aan onze Nederlandse concullega's.
Vorige week konden leden van het Select-model een enquête invullen die vroeg naar welke voordelen ze zouden willen genieten. Bijvoorbeeld toegang tot aanbiedingen en de ‘Bol.com Select Creditcard’, maar ook gecombineerd sparen bij Albert Heijn en bol.com voor uitstapjes en kortingen waren aankruismogelijkheden. Volgens Twinkle kunnen we hieruit besluiten dat Bol.com een gecombineerd spaarprogramma overweegt met zusterbedrijf Albert Heijn.
Erwin Vandenbosch
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?