- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Waar hebben 30 journalisten van de internationale retailpers het over als ze samenkomen? Wel, allereerst over producten en vernieuwing, aangezien ze in mei 2012 zijn samengekomen in Montreal om deel te nemen aan de internationale jury van de SIAL d’Or, een bijzonder interessante wedstrijd waar wij het in detail over zullen hebben in ons volgend nummer. Deelnemen aan dit evenement is voor Gondola ook een goede gelegenheid om onze confraters terug te zien, banden te smeden en informatie uit te wisselen. We hebben dit jaar besloten met onze lezers een paar getuigenissen te delen die we hebben verzameld tijdens de gesprekken van de jury, waar je prima kan observeren wat er reilt en zeilt in de sector over de hele wereld. Dit blad biedt uiteraard niet genoeg ruimte om dertig verschillende markten in detail te bespreken, en we hebben ons dus geconcentreerd op de meest nabije. Er zijn uiteraard grote overeenkomsten, zoals de problematiek van de prijzenoorlog, de ontwikkeling van de private labels en de intense reclameactiviteit, maar er kwamen ook merkwaardige feiten aan het licht betreffende de retail in Griekenland en Japan.
Mis het volledige dossier “Food Retail wereldwijd: vinger aan de pols” niet in het meinummer van Gondola!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?