Foodello
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Foodello
Met 20% tot 90% korting op producten die supermarkten niet meer kunnen of willen verkopen omdat ze (bijna) vervallen zijn of een foute verpakking hebben, wil de internetsupermarkt Foodello Vlaanderen en binnenkort ook de rest van België veroveren. “We hebben in Vlaanderen na amper een week al bijna honderd bestellingen per dag. Het gaat sneller dan in Nederland”, zegt marketingmanager Bas Dekker.
Foodello zag in 2016 het daglicht in Finland, waar het Fiksuruoka heet en letterlijk startte vanuit een garage waar restpartijen van fabrikanten aan hele scherpe prijzen verkocht werden. Begin dit jaar zette de internetwinkel de stap naar Nederland, sinds vorige week is hij ook in Vlaanderen actief. En de bedoeling is ook naar Brussel en Wallonië te gaan. “Hopelijk doen we dat volgend jaar al, maar we hebben geen precieze timing op dit moment”, zegt Bas Dekker, marketingmanager voor België en Nederland. “We hebben nu vooral een aanbod van Nederlandse leveranciers. Vaak zijn het bekende multinationals, maar de verpakkingen zijn Nederlandstalig. In Vlaanderen zijn veel Nederlandse producten bekend, via Albert Heijn en Jumbo. Dat maakt de stap kleiner. Maar we zijn ook op zoek naar Belgische leveranciers om mee samen te werken. We werken in Vlaanderen net als in Nederland samen met PostNL. Zij nemen de logistiek voor hun rekening: opslag, order picking en levering van de bestellingen die we binnenkrijgen.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?