Danone Actimel
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Danone Actimel
Danone Actimel vermindert het gebruik van plastic en verwijdert de etiketten van zijn iconische witte flesjes. Alle informatie over de Actimel drinkyoghurt is te vinden op de verpakking.
Ze waren al steeds minder aanwezig in de schappen in België, nu verdwijnen de Actimel etiketten. Het is een nieuwe stap in de richting van het recyclen van plastic. Zonder de niet-recycleerbare etiketten zijn de nieuwe Actimels gemakkelijker te sorteren - gooi ze na consumptie gewoon rechtstreeks in de blauwe zak. De beroemde Actimel flesjes zitten nu in een nieuwe verpakking, die 22 ton minder plastic vertegenwoordigt - een vermindering van 159 ton CO2 per jaar alleen al in België. Nathalie Guillaume, Sustainability Director bij Danone Belux: "Omdat we ervan overtuigd zijn dat elk klein beetje telt, stellen deze nieuwe Actimel-flessen ons in staat om de recycleerbaarheid te verbeteren en de ecologische voetafdruk te verkleinen, in lijn met Danone's engagement om de natuur te behouden en te regenereren." De hoeveelheid plastic in Actimel flessen is dus verminderd met 4,47%, wat goed nieuws is voor consumenten die zich zorgen maken over de ecologische voetafdruk van hun boodschappenmandjes.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?