
- “Zondagsopening is voor ons een kwestie van overleven”
- De comeback van de foodretail: het winterrapport van YouGov
- Dossiers: barbecue, pizza, veggie & vegan, ice cream, lunch on the go ...
Dat het weer de verkoop bij de DIY spelers beïnvloedt is een understatement, zo blijkt uit de recentste GfK cijfers die we u in primeur meegeven.
Sinds het begin van de KMI waarnemingen hebben we zelden zo een warme maand maart gezien als die van 2017. Het overzicht in bijgaand beeld toont dat duidelijk aan. Maart was de warmste maand in de laatste 35 jaar en tevens één van de droogste. Voor beide waarden geeft het KMI aan dat ze "zeer abnormaal" zijn tov de gemiddelde waarden.
Bijna hetzelfde kunnen we zeggen van de omzet in de DIY superstores deze maand. Maar liefst 9,7% meer in vergelijking met maart 2016. We komen hiermee in de buurt van de recordmaand maart 2014 waar toen nota bene een + 15% werd neergezet!
"Over all" kunnen we spreken van een uitstekende start van het jaar met +3,7% voor het eerste kwartaal! Ook dit is geleden van 2014 dat we zo een sterke jaarstart hebben gekend.
Bron: GfK (zie bijlage) en KMI
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?