- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Het internet heeft de grensoverschrijdende handel een boost gegeven, en biedt ook kleinere bedrijven meer kansen. Dat is de conclusie van een onderzoek van Nielsen Research in opdracht van online betalingsdienst Paypal.
De grootste ontvangers zijn de Verenigde Staten, China, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Canada en Hong Kong. Samen zijn die landen goed voor $ 105 miljard (of € 80 miljard) opbrengsten. Dat cijfer zou binnen vijf jaar naar verwachting verder kunnen stijgen tot $ 307 miljard (€ 234 miljard). Dit jaar wordt verwacht dat er wereldwijd zo’n $ 12,5 miljard online aan kledij besteed zal worden. “Kleine verkopers kunnen van de hele wereld hun lokale markt te maken," zegt David Marcus, voorzitter van PayPal.
Grensoverschrijdende handel staat vandaag al voor 25% van de transacties via Paypal in. De belangrijkste bestemmingen van die betalingen zijn de VS, China en het Verenigd Koninkrijk. De Nielsen-studie wijst ook op het potentieel in opkomende markten zoals China, Argentinië, Rusland en Brazilië. 12,5 miljard dollar moet worden besteed aan de kleding van dit jaar.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?