Speelt e-commerce een belangrijke rol in een sector waar retailers consumenten vooral naar hun toonzaal willen lokken? Niet voor iedereen, maar wel voor onder meer Kvik, zegt senior country manager Kurt Heyvaert: “We gaan dit jaar e-commerce lanceren in België."

"We hebben momenteel een pilot in Denemarken die goed loopt", aldus Kurt Heyvaert. "Door corona hebben veel retailers versneld werk gemaakt van e-commerce en zichzelf heruitgevonden op dat vlak. Veel klanten zoeken online informatie als ze een keuken willen kopen, dat is een belangrijk gegeven. We gaan keukenaccessoires aanbieden, maar ook keukens die online kunnen aangepast en vormgegeven worden. Dat is een ommezwaai: voorheen draaide het allemaal om fysieke verkooppunten.” Renato Bottiglieri, sales director bij èggo: “E-commerce speelt meer en meer een rol. Een groot deel van de afspraken wordt online gemaakt. We zijn een nieuwe site aan het ontwikkelen, met afspraken rechtstreeks in de agenda van de verkoper, zodanig dat je niet moet wachten op een antwoord van ons. We zijn ook begonnen met èggo at Home, waarbij we bij mensen langsgaan. We dachten dat het vooral minder mobiele mensen zou aanspreken, maar veel klanten kiezen ervoor omdat het makkelijker is en omdat het handiger is om een keuken op maat te maken.”

Bij Vanden Borre Kitchen is het enthousiasme over e-commerce iets minder groot. Al houdt algemeen directeur Michael Rosin een slag om de arm: “E-commerce speelt vandaag niet echt een rol. Mensen willen keukens zien, voelen. Ze willen advies krijgen. Het is een belangrijke beslissing waar ze tijd voor willen nemen. Maar wat vandaag waar is, is het morgen misschien niet. E-commerce is iets wat we in de gaten houden.”

 

Gondola Magazine

Dit artikel komt uit de mei editie van Gondola Magazine. Benieuwd naar andere artikels? Neem dan snel een abonnement!

Klik hier!
Gondola Magazine