- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
HighCo sprak tijdens de Shopper's Day in maart van dit jaar al over een volledig virtuele couponingoplossing voor de mobiele toestellen. De onderneming onthulde dat de technische ontwikkeling en het vinden van betrouwbare antwoorden op veiligheidskwesties is afgerond. Om deze dienst operationeel te kunnen maken was er alleen nog de wil of de capaciteit van retailers nodig om hun kassasystemen klaar te maken voor dit soort van ‘mobile couponing’. Dat is nu dus gebeurd: HighCo en Intermarché stelden in de periode van 4 t.e.m. 17 november een eerste pilootfase van m-couponing voor. Deze was volledig operationeel in vier winkels.
Het HighCo m-couponing programma neemt heel het proces op zich: van de aanvraag van de coupon op de mobiele toestellen tot de toekenning van de korting op het kasticket, met daartussen de controle en de "vernietiging" van de virtueel gebruikte coupon, zowel in de centrale High-Co database als op het mobiele toestel van de gebruiker. 25 belangrijke producenten en adverteerders namen deel aan deze primeur, waaronder Coca-Cola, Danone, Procter & Gamble en Unilever.
Het ontwikkelde systeem is niet gewoon een variant op het traditionele papieren circuit: er zijn tal van mogelijkheden die een meerwaarde bieden.
Zoals:
GebruiksaanwijzingConcreet gebeurt de aanvraag van een m-coupon online op de daarvoor bestemde website (http://inter.m-coupon.fr) of door een QR-code in het winkelpunt in te scannen. Een virtuele coupon, samen met een unieke code wordt dan toegekend in de database van HighCo Data en naar de klant gestuurd (in Passbook of Passwallet). Aan de kassa wordt de streepjescode gescand, geverifieerd, gecrediteerd en vernietigd in een enkele handeling.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?