- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Coca-Cola verkocht dit kwartaal minder frisdrank in Europa. Dat zou vooral aan het slechte lenteweer en overstromingen in Duitsland liggen, volgens het bedrijf.
Het volume daalde in het tweede kartaal van 2013 met 4% in Europa. En hoewel het bedrijf aan marktaandeel won dankzij de ‘Share a Coke-campagne, daalde ook de omzet met 1%. Europa blijft wel de rendabelste markt voor Coca-Cola, nog voor de groeimarkten.
“Hoewel we aan marktaandeel winnen, was het afgelopen kwartaal beïnvloed door het uitzonderlijk slechte weer in vele landen, waaronder ernstige overstromingen in Duitsland en Centraal-Europa, net als een verdere daling van het consumentenvertrouwen in de regio, die de hele frisdrankenindustrie getroffen hebben”, zegt CEO Muhtar Kent.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?