- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Huismerken worden steeds belangrijker voor supermarktketens. Delhaize Kids is het eerste met een specifieke doelgroep. Het gamma herken je aan de mascotte Pamuka. Dat leeuwtje –de naam betekent ook ‘leeuw' in het Indonesisch– moet de concurrentie aangaan met onder meer de Studio100-figuren, die op sommige nationale merken staan en sinds vorige vrijdag op een gamma seizoensgroente en -fruit bij Carrefour. Er zijn al dertig Kids-producten en er zitten er nog in de pijplijn. ‘Het hele gamma is afgestemd op de voedingsbehoeften van kinderen van 5 tot 10jaar', aldus Tim Lammens. ‘Tot en met de verpakking, want zelfs de GDA of dagelijkse voedingsrichtlijn is herberekend voor hun leeftijd. Daardoor is de voedingswaarde per portie makkelijk te vergelijken met hun totale dagbehoefte.' En is het ook lekker? ‘We hebben de producten meermaals laten proeven door een zestigtal kinderen in scholen waarmee we samenwerken. Alleen die producten die de kinderen lekker vonden, haalden de eindselectie.'
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?