- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ikea breidt zijn vegetarische gamma uit met zijn “Veggie hotdog”. De Zweedse meubelgigant wil mensen zo aansporen om gezonder en duurzamer te leven. “Wij willen onze verantwoordelijkheid opnemen en eten serveren dat goed is voor de mens en de planeet.”
De meubelgigant brengt een nieuw vegetarisch gerecht op de markt de “Veggie hotdog’”. Eerder lanceerde het bedrijf al vegetarische balletjes die meteen een schot in de roos bleken te zijn. Daarom wil het bedrijf meer inzetten op plantaardige ingrediënten.
“Elk jaar genieten zo’n 660 miljoen mensen van het eten bij Ikea. Wij willen onze verantwoordelijkheid opnemen en eten serveren dat goed is voor de mens en de planeet. Dankzij de nieuwe Veggie hotdog kunnen we klanten niet alleen inspireren, maar kunnen consumenten voortaan ook kiezen voor een snelle, plantaardige hap in de Ikea Bistro. Een duurzame optie tegen een betaalbare prijs”, vertelt Michael La Cour, Managing Director bij IKEA Food Services AB.
Hoewel de hotdog gemaakt is van 100 procent plantaardige ingrediënten, wordt het prototype voorlopig nog niet omschreven als veganistisch. Ikea Food Services is namelijk nog bezig aan een onderzoek of ook alle toegevoegde stoffen volledig veganistisch zijn. 'Maar daar zijn we nu dus mee bezig”, klinkt het in een persbericht.
Voorlopig is de vegetarisch hotdog enkel beschikbaar in het Zweedse filiaal Ikea Malmö. Vanaf augustus 2018 is de lekkernij ook in de rest van Europa verkrijgbaar.
Foto van de instagrampagina van Ikea Food Services.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?