- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
ING België lijft Qustomer in, een Belgische startup die een digitale klantenkaart ontwikkelde. Het systeem telt momenteel al meer dan 800.000 gebruikers en wordt voor een onbekend bedrag overgenomen.
Qustomer werd in 2012 opgericht en biedt een platform voor digitale getrouwheidscampagnes. Concreet kunnen klanten getrouwheidspunten sparen over verschillende winkels heen, en dat zonder dat er bonnetjes of stempels aan te pas komen. Het systeem werkt namelijk via tablets in de verkooppunten en een smartphone applicatie of getrouwheidskaart met QR-code van de klant.
ING België neemt de startup nu over voor een onbekend bedrag. Het team achter Qustomer zou wel een onafhankelijk koers blijven varen. Op termijn zou de overname kunnen betekenen dat betaalsystemen en getrouwheidsprogramma’s samengebracht kunnen worden. In elk geval zet ING hiermee in op innovatie en het differentiëren van de klantenervaring.
Frank Stockx (Managing Director van ING) is één van de sprekers op de Gala-avond van The Retail Society. Klik hier voor meer info over het evenement.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?