- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Les Mousquetaires (Intermarché) hebben in Frankrijk een nieuw merkenlogo toegevoegd aan hun portefeuille: Intermaison. De zelfstandige achter de Intermaché van Livarot in Normandië is de eerste die de winkel met tuin-, decoratie- en huishoudartikelen uitbaat. Dat schrijft Linéaires.
Les Mousquetaires hebben onlangs een nieuw merkenlogo toegevoegd aan hun Franse portefeuille. Het gaat om Intermaison, een bedrijf dat zich richt op decoratie en artikelen voor thuis. Toch gaat het hier niet om een nationaal project, vertelt de keten aan Linéaires, maar wel om een persoonlijke keuze van een zelfstandige. De man achter de Intermaché van Livarot in Normandië baat namelijk de eerste Intermaison uit, al gaat het in dit geval nog om een test. Achteraf wordt bekeken of de keten uitgebreid kan worden naar andere steden.
De eerste Intermaison is gelegen in Calvados. “Ik heb sinds mei 2018 een Intermaison geopend”, vertelt Didier Lesage aan Linéaires. “De winkel bevindt zich niet in de Intermarché of in het winkelcentrum, maar wel in de buurt van de winkel. Ik wilde een concept creëren rond huishoudtoestellen: huishoudlinnen, servies en keukengerei. Al kunnen klanten hier evengoed terecht voor kleine en grote huishoudapparaten, multimedia, tuinartikelen enzovoort.
Intermarché heeft in Frankrijk nog enkele non-foodmerken: Bricomarché, Brico Cash, Bricorama en Roady. Omdat dit non-foodaanbod eerder beperkt blijft, vormt de nieuwe Intermaison dan ook geen bedreiging voor de andere merken van Intermaché.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?